Nazorg

Nadat de questionnaire (vragenlijst) is doorlopen en het eindgebed heeft plaatsgevonden, zijn er door God blokkades weggenomen waardoor Zijn genade weer vrij kan gaan stromen in het leven van de hulpvrager. Daarnaast heeft God het verleden afgesloten door het bloed van de Here Jezus. De hulpvrager mag nu de vrucht daarvan gaan ontdekken. Vaak komen mensen pas dagen of weken na het eindgebed tot de ontdekking wat God eigenlijk diep van binnen gedaan heeft.

Na het eindgebed ontvangt de hulpvrager dan ook de brochure “hoe behoud ik mijn vrijheid?” geschreven door Wilkin van de Kamp. Hierin staat een aantal praktische aanwijzingen die daarbij kunnen helpen.
We willen de hulpvrager na het eindgebed toch graag nog een keer terugzien. Dat kan zijn om met elkaar de bovengenoemde brochure door te lopen, of een onderdeel daarvan. Ook zullen we met hem/haar bidden en bespreken of er verdere nazorg nodig is.

Samenwerking met de reguliere gezondheidszorg
Samenwerking tussen de geestelijke- en reguliere gezondheidszorg is van essentieel belang.
Zeker God is machtig! Hij realiseert bevrijdingen en wonderen van genezing, maar wij hebben ook onze eigen verantwoordelijkheden en mogelijkheden. De medische wetenschap is een zegen. Je vertrouwt de Heer nog steeds als je naar een dokter gaat: Heer zegen het werk van de dokter en de werking van de medicijnen.
Jezus stuurde ook mensen die Hij had genezen naar de reguliere aardse dokters (priesters) om te laten vaststellen dat ze waren genezen (Lukas 5:14).